Taşınma Macerası

Güzel  bir semtte oturuyorduk. Ben geleli pek fazla olmamıştı bu mahalleye ama bulunduğum yere kolaylıkla alışmıştım. İlk zamanlarda iletişim kurduğum   komşum yoktu. Zamanla birilerinin uzaktan da  olsa  beni  izlediğini  farkettim. Zamanla  ufak  ufak selamlaşmalar başladı. Etrafımı gözlemledikçe ortak özelliklerin ortaya çıkması ile bu  muhit  bana  daha  sevimli geldi. Evime yavaş yavaş çeki düzen verdim. İlk komşum üretken,  doğayı, hayvanları seven, okuyan, dışa dönük bir hanımdı. Sanırım  bir  ara  sağlık  sorunları  oldu. Sonra  onunla benzeşen özellikleri  olan  biriyle  daha tanıştık. Derken çok  yoğun  bir  iş  hayatı  olduğunu  tahmin  ettiğim  bir genç  hanım, doğal  ve  samimi  haliyle  ”merhaba” dedi. Daha  sonra  birer  ikişer  yeni komşularla karşılaştık. Kimler yoktu  ki;  bahçe  meraklıları, becerikli mutfak düşkünleri, kitap kurtları,modaya önem verenler, örenler, dikenler, fotoğraf çekenler,  sadece sohbet edenler vs, vs. Buranın  rengarenk,  hareketli  ve canlı  bir  mahalle  olduğunu  gördüm. Farklı sosyal  ve  kültürel  özellikler  taşıyan  pek  çok  insan birlikte  yaşayıp  gidiyorlardı. Bazıları kendi  aralarında  oldukça  yakın  komşuluk  ilişkileri  geliştirmişler. Birbirlerine  isimleri  ile  ve  siz  yerine sen sözcüğü  ile  hitabedenler vardı. Doğrusu  ben  içedönük  kişiliğimle kimseyle  fazla  yakınlaşacağımı  sanmıyordum ama  sempati  duyduğum  insanlar  da  vardı.

Çevreye uyum sağlamak  amacı  ile koyu  renk  perdelerimi  değiştirmeye  karar  vermiştim  ki,  mahallemizde  bir  sorun çıktı.

Ne  olduğunu  tam  olarak  bilmiyordum  ama  evlerimizi  boşaltmamız  gerekiyordu.  Belli  bir süre  de yoktu. Söylentiler  vardı sadece. İnsanlar ne  olduğunu  anlamaya  çalışıyorlar,  bir  yandan  da  kızıyorlar, tepki  gösteriyorlardı. Sonuçta  bazıları  hemen  yeni  ev  arayışına  giriştiler. Bazıları  bekledi,  evlerde  sorun  olduğu  halde oturmaya  devam  ettiler. Başka  yerlere  taşınanların  durumu  ise  bir  başkaydı.  Bu  insanların  çoğu yine  birlikte  olabilecekleri semtleri  tercih ettiler.  Buldukları  evlere  acele  ile  yerleştiler. Kimileri eski  eşyalarını  itina  ile  taşıdı  yeni evlerine. Zaman  harcamadan yeni  yaşama alanlarını  olabildiğince  düzenleyip  yeni  ortama adapte  olmaya çalıştılar. Bazıları  ise  hiç  bir  şey getiremedi.  Kendilerine  verilen  evleri  olduğu  gibi  kabullenip iğreti  bir  şekilde oturmaya  başladılar. Eski  komşuları  ile  karşılaştıkça  sevindiler,   yeni  yeri sevmediklerini  de belirtmeden  edemediler. Oysa insanlar  her  ortama uyum  sağlayacak  yetenekte  canlılar. Biraz  çaba  ile her  şey  yoluna  girebilir  bana  göre.

Bu  anlattığım  taşınma öyküsü,  daha önce blogspot  uzantılı  adrese  sahip bloggerlerin  yaşadıklarıdır. Gördüğünüz  gibi  yeni  sayfam   fena  olmadı. Biraz  uğraştım  ama  buradaki  sistemi  de  çözdüm  sayılır. Hatta asık  suratlı,   eski  blog  sayfamdan  daha bile  sempatik.  Ne  diyelim,  umarım  buradan  da  ayrılmak zorunda  kalmayız.

2 Yorum

Filed under Uncategorized

2 responses to “Taşınma Macerası

  1. Merhaba,
    yeni evinize de misafir geldik:) Eski komşunuzu unutmayıp bir pencere açtığınız için ayrıca teşekkürler. İzlemeye devam ediyoruz.

  2. Decor Guru, çok sevindim gelmenize. Ben de sizi zevkle izliyorum.

Bir Cevap Yazın

