Köy Peyniri ve Rezene

-Melek Abam peynir yapmış. Taze peynir. ”Yasemin Hanım ister mi?” diyo. İstiyosan pazara indirmeyecek. Yarın pazar biliyosun.
-İstemem mi Huriye. Melek çok güzel peynir yapıyor. Marifetli kadın.
-İneğin besisi iyi de ondan. Güzel bakar hayvanına. Sütü, yoğurdu, peyniri de iyi olur. Gerçi marifetlidir Melek Aba, her şeyi güzel yapar.

Böylece süt, yoğurt bilgimizi de artırmış olduk. Ertesi gün nefis peynirimiz, köy yoğurdumuz geldi. Koca bir demet rezene ile birlikte. Çünkü bayılıyorum Ege’nin bu harika kokulu otlarına. Sağ olsun Huriye sabah erkenden toplamış benim için. Daha şimdiden bir kaç çeşit ot yemeği öğrendim Huriye sayesinde. Örneğin ıspanaklı yumurta gibi rezeneli yumurta pişiriyorum ya da köy peyniri ve rezene ile iç malzemesi hazırlayıp börek yapıyorum. Bir de Begonvilli Ev’den dağ mantarlı, rezeneli levrek tarifi alıp uyguladım, çok güzel oldu. Aslında bu otların toplanması da çok keyifli oluyor. Sıcaklar başlamadan bir sabah erkenden sepetlerimizi alıp Huriye ile ot toplamaya gideceğiz. Kekik, radika, rezene toplayacağız.

2 Yorum

Filed under Bitkiler, Doğal Yaşam, Huriye

2 responses to “Köy Peyniri ve Rezene

  1. FATMA KARATAŞ

    Huriye serisinin devamını merakla bekliyoruz unutmadık lütfen sizde unutmadan yazarsanız diyorum..
    Sevgiyle kalın

    • Haklısınız, Huriye’yi ihmal ettik. Yazlığa taşınıp taşınmayacağım henüz kesinleşmedi. Taşınırsam Huriye ve Sarah ile çok zaman geçireceğim ve onlarla ilgili yazılarım olacak. Taşınmasam da eski anılardan anlatırım size. İlginize teşekkürler.

Bir Cevap Yazın

