Kutluyor ve destekliyorum…/ Sokaktaki Canlar İçin

Begonvilli Ev’in  Blogspot  uzantılı  sayfasında  okudum.
Begonvilli Ev Burada

Paylaşmaktan  mutluluk  duyacağım  bir  projeden  söz  ediyor,  bakın  neler  söylüyor:

Yıllardır sokakta  yaşam  savaşı  veren sokak hayvanlarının çilesini yakından takip  ediyorum. Çok yoğun bir  çalışma  yaşamını sonlandırıp Minik’i sahiplendikten sonra sokakta  pek çok aç, hasta hayvanın olduğunu farkettim. Hepsi de her  türlü  tehlikeye  açık yaşam savaşı veriyorlardı. Üstelik bu hayvanlar çoğu insan tarafından nefretle ve  iğrenilerek tepki  görüyor, istenmiyor. İlgilenen insanlar da  bu tepkilerden  nasibini alıyor. Oysa  biz onların yaşam  alanlarını yok ettik. Bahçelerini, ağaçlarını, doğal  besin  kaynaklarını ortadan  kaldırıp beton  yığınlarını  diktik ve yetmezmiş  gibi de yaşamaya çalışan, en az bizim  kadar  yaşam  hakkı  olan bu  canlıları  görmek  bile  istemez  olduk.. Otomobille  çarpılıp, bir  paçavra  gibi bırakılıp  gidildi  pek  çoğu. Bir  lokma  yiyecek  çok  görüldü  onlara. Kovuldular,  dövüldüler, tekmelenilerek öldürüldüler. Kendi  pisliğimizle  boğulacak kadar yaşanmaz  kentler  oluşturduk  ama  sadece  onların pis  ve çevreye zararlı olduğu  düşünüldü. Yavrularını  canlı  canlı çöp  bidonlarına, yaşlı  ve  hasta  olanlarını  ormanlara,  uzak  köşelere  atmakta  hiç bir  sakınca  görmedi  bazı  vicdansızlar.  Dahası hasta ruhlu  işkenceci  insanlar  tarafından akla  gelmedik kötülüklere  maruz  kaldılar,  zehirlendiler, tecavüz  edildiler. Koca  koca  devlet kurumları,  belediyeler  sahip  çıkacak  yerde toplu  katliamlara  kadar  götürdüler  işi. Özellikle  Antalya gibi  turistik  beldelerde her  yıl  turizm  sezonu  başlarken  belediye  ekiplerince onlarcası  yüzlercesi  toplanıp zehirlendi,  iplerle  boğuldu..Hangi  birini anlatayım;  bunlar  benim  tanık  olduklarım.. Tahminime  göre hepimizin  çevresinde  olup  biten, zaman  zaman  tv’de  izlediğimiz  durumlar..

Yıllardır olup  bitenlere  duyarlı  biri  olarak onların  acısını içimde  hissediyorum  ve  yıllardır kendi  olanaklarımla,  hiç  olmazsa  kendi  çevremdeki  sokak  hayvanları için elimden  geldiğince çaba  gösteriyorum. Ailevi  nedenlerle bir dernek  ya  da  yardım  kuruluşunda  yer  alamıyorum. Yine  de  benim çabalarım bazı  dernek  ve gönüllülerin  dikkatini  çektiği için  pek  çoğu  ile  iletişimim var. Ancak bu  güne  dek  yaptıklarımı  bir  adım  daha  ileri  götürüp hasta,  yardıma  muhtaç  sokak  hayvanları  için kaynak  oluşturacak  bir  proje  düşüncesi  vardı kafamda. Ben  bir  adım  atarsam,  belki  diğer  hayvanseverlerin de  desteği  ile başarabiliriz  diye  düşünüyorum. Damlaya  damlaya  göl  olur  mantığı  ile yola  çıkıyorum.

Bütün  kış tığ  işi battaniyeler, yastıklar ördüm ve başka  ufak  tefek  elişi çalışmaları yaptım. Tek  başıma üretebildiğimin en  fazlasını  ortaya  koymaya  çabaladım. Bu  ürünleri satışa  sunup elde  edilen  geliri Haysev  ya  da Haytap adlı  derneklerin  birine bağışlamak istiyorum.  Bu  iki  kuruluş  da  olağanüstü  çabalarla sokak  hayvanları  için çalışan, kısıtlı  olanakları  ile pek  çok  drama el  atan  kuruluşlar. Ancak,  yapacağım  başlangıcın  münferit  bir bağış  olması  değil  amacım. Başka duyarlı  insanların  da Begonvilli Ev’de organize  olup  belli  aralıklarla (örneğin ayda  ya  da  iki  ayda  bir) ürünleri  ile katkıda  bulunup  kendi  sayfalarında  paylaşmalarını,  satışlara,  ürün  tanıtımlarına  katkıda  bulunmalarını umudediyorum.   Konunun  detaylarını  sizlerden  gelecek  görüş  ve  önerilerle  ve  zamanla  uygulamaya  geçtikçe  belirleriz. Özellikle internetten  satış  konusunda  deneyimli  arkadaşların  ilgisini  ve  yardımını  bekliyorum.  Bu  arada  kişisel  olarak yaptırdığım  tedavi ve  ameliyatlara,  mama alıp  yakın  çevremdeki sokak  kedilerini  ve  köpeklerini beslemeye  elimden  geldiğince  devam  edeceğim.

Amacım  yalnız  buradaki  sokak  hayvanlarına  yardım  etmek  değil. Başlangıçta  minicik  bir  adımla  buradan  başlayıp  eğer  başarabilirsek her  birimizin  çevresine  taşımak en  büyük  isteğim.  Zaten  Haysev  ya  da Haytap  bu  konularda  yol  gösterecektir.

Bu  uzunca  yazıdan  sonra, pek  çok  görev  ve  sorumluluğum  içinde, tek  başıma oluşturduğum  birikimimi  sunmak  istiyorum. İşte  bu  rüyalarımı  süsleyen  amaç  için ürettiklerim:


Şimdilik toparlayabildiklerim bunlar ama henüz tamamlanmamış çalışmalarım da var.  bazılarının  da  hazırda  fotoğrafı  olmadığı  için  paylaşamadım.

Konu ile ilgili, görüş ve düşüncelerinizi, deneyimlerinizi, tavsiyelerinizi bekliyorum.


glitter-graphics.com

Yorum bırakın

Filed under Bozuk Düzen, Hayvan Hakları, Hayvanlar, Şehir ve İnsan

Bir Cevap Yazın

