Susuzluk

Dün zorunlu olarak dışarı çıktım, kent merkezine gittim. Hava cehennem gibi sıcak. Nemden nefes alınmıyor. Yine de ortalık kalabalık. Herkesin işi gücü var demek ki.. Bir  bankadan  dışarı çıkar çıkmaz onunla göz göze geldim.. Kuyruğunun yarısı kopmuş, siyah  iri  bir  sokak köpeği. Kulağında koca bir plastik küpe, aslında büyükbaş hayvanlar için üretilenlerden. Ayağımın dibinde bitiverdi ama çok  da ürkek bakışlarla bakıyordu. Elim otomatik olarak başına gitti. Okşamamla  takıldı peşime. Köşe başındaki ilk büfeden su  alıp  içirmek geçti içimden. Dolap tıka basa soğuk su dolu ama ona su verebileceğim bir kap yok. İkinci denemem hem simit,poğaça vs hem de içecek bir şeyler satan bir dükkan oldu. Orada da kap yok. Sattıkları kurabiyeleri poşetlere koyuyor olmalılar. Üçüncüde bir dondurmacıya daldım. Satıcı sırıtarak fırladı ”buyrun efandim!” diyerek. ”Bir  şişe su bir  de kap rica edeyim, şu  hayvancığa su vereceğim” deyince, ”Siz  de her yeri sardınız, insanlardan çok hayvanları seviyorsunuz” gibi saçma sözler etmeye başladı. Aynı zamanda  eline su vereceğim kabı alıp  su dolabına yöneldiği  için duymazdan geldim. Yoksa ağzının payını vermem çok  kolay.. Parasını ödeyip dükkanın köşesinde suyu doldurdum kaba. Bakanlar, fısıldaşanlar  umurumda bile olmadan  bekledim içmesini. Bekledim ki tekme yemeden bitirsin diye. Sonuna kadar içti. Başını sevdim  ve ”Hadi bakalım, hoşçakal” deyip devam ettim yoluma. Dönüp baktım, artık beni izlemiyordu.

1 Yorum

Filed under Uncategorized

One response to “Susuzluk

  1. colette60

    Bence yanılıyorlar,azınlığız hem de çok… Keşke insanoğlu evrende kendisinden başka canlıların da yaşam hakkı olduğunu kavrayabilse de bizler azınlık olmaktan çıksak. Devam bıkmadan usanmadan,bu sıcaklarda kapımızın önüne”bir tas su bir kap mama”…

Bir Cevap Yazın

